Tunas Cipta November 2011

Alhamdulillah… Tunas Cipta November 2011 memuatkan beberapa puisi saya 🙂

Dalam pengembaraan, aku pernah melihat sebuah

pulau yang dihuni oleh seorang manusia seperti raksasa berkaki besi yang makan bumi dan

minum lautan tidak henti-hentinya. Lama sekali aku memandangnya. Kemudian aku mendekatinya

dan berkata : Tidak pernahkah engkau berasa cukup? Apakah laparmu tidak pernah puas dan hausmu

tidak pernah hilang?

Ia menjawab: Ya, aku memang puas sampaikan aku letih kerana makan dan minum. Tetapi aku

takut apabila esok tiada lagi bumi yang dapatku makan dan lautan yang dapat kuminum.

Cinta, Keindahan, Kesunyian; Khalil Gibran

(Dipetik daripada Mandala Dunia Kedua – Azizi Haji Abdullah – m.s18)

Selamat tahun baru Masehi 2012…

Selamat meneruskan perjuangan dengan semangat yang harmoni 🙂

Leave a comment